Не хвърляйте стария трабант на боклука, той е вашият джакпот, пише "Стандарт".Закарайте го в Германия и може да вземете за него 12 хиляди евро.
Според най-тиражният немски таблоид "Билд", федералната република е превзета от носталгията по соцвозилата.
Над 33 хил. трабанта се използват редовно на територията на обединена Германия, като повечето от тях са в бившата комунистическа източна част, сочат данни на Федералния център за регистрация на моторни превозни средства в град Фленсбург.
"Траби" (Trabi) - съкратено от "Трабант" (Trabant) или "сателит" на немски език, се доказа като много по-здрав от по-скъпия си събрат "Вартбург" (Wartburg), произвеждан в Източна Германия, от който само 7500 коли се срещат все още в Германия.
Близо 3,7 млн. трабанта са произведени в завода Фау Е Бе Заксенринг Аутомобилверке (VEB Sachsenring Automobilwerke) в Цвикау от ноември 1957 година до 1991 г. - две години след падането на Берлинската стена.
Когато тази бариера изчезна, много източногерманци отпътуваха на запад за първи път със своите трабанти.
"Траби" бе известен с облаците дим, които двутактовият му двигател възпроизвеждаше, и с крехката си каросерия, направена от подсилена със смола пластмаса, но тези недостатъци не му попречиха да бъде издигнат в култ.
Много екземпляри са изложени в музеи по света, а в Берлин и Дрезден на туристите се предлагат градски обиколки - т. нар. Траби сафари - с реставрирани трабанти.
Интересът към колите от бившите ГДР, Чехословакия и СССР е огромен. "Трабант", "Вартбург", вехта "Шкода" или "Жигула" са толкова скъпи, колкото никога досега, твърди "Билд". Колекционери търсят старите машини отпреди 30 и повече години под дърво и камък.
,КОПИРАНО !
БОЙ ПО СИРИЯ ПОХОД СРЕЩУ РУСИЯ ПО РЪ...
Години преди да падне Берлинската стена,...
23.03.2015 08:23
Trabant, доскоро осмивания символ на социалистическото автомобилостроене, попадна в компанията на най-елитните автомобили.
Това личи от подреждането на най-често крадените автомобили в Германия. Според Съюзът на застрахователите в Германия (GDV), крадците посягат най-често на модели на Porsche. На всеки 1000 автомобила Porsche, през миналата година са били откраднати 2.4 автомобила, пишат от GDV. След това се нарежда Trabant. На всеки 1000 трабанта все още движещи се по немските пътища, годишно изчезват 2.1 броя. Това е обяснимо, днес Trabant има колекционерска стойност в Германия, след като производството на този автомобил бе спряно от завода в Цвикау през 1991 г.