Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2014 09:00 - ЕДНА СИЛНА ЖЕНА ЗА КОЯТО НЯМА НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА
Автор: iliada Категория: Хоби   
Прочетен: 1379 Коментари: 0 Гласове:
11

Последна промяна: 19.02.2014 09:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Роуз, за която няма невъзможни неща 18.02.14 | Aнна Данилова .

   

imageРозмари Сигинс е родена на 8 декември 1972 г. По професия е механик. Женена е и има две деца. Тя е напълно необичайна жена. Интересува се от машини, двигатели, резервни части – поправя и конструира, в тази сфера е в стихията си. Едно от нейните хобита е да възстановява стария семеен mustang. Роуз е жена без крака – изглежда като половин жена, а всъщност има сърце и дух за няколко души. Движи се с ръцете си и със скейтборд.

Розмари е родена с тежко генетично заболяване: хипоплазия. Стъпалата й са били силно деформирани и безчувствени, краката й са били разположени в различни посоки. Тя можела да заплете крака, да се спъне, или да се изгори. Животът й бил невъзможен без чужда помощ. Когато е на две години, майка й решава да ампутират краката на момичето. Така Роуз става половин момиче, но започва сравнително нормален живот.

„Родителите ми вземат правилното решение – не мога да си представя живота си в инвалидна количка. Има своите плюсове и минуси. Ако оставите краката ми и ме сложите в инвалидната количка - не бих могла да се развивам нормално. Да, така, с ампутирани крака съм момиче-изрод... Но се радвам, че са ми махнали краката, те са били непоправимо увредени. Родителите ми наистина ме подкрепяха и ме научиха да бъда силна и уверена. Всъщност аз работя с ръцете си по-лесно – и ги използвам и за крака. Почти успявам да заменя липсата".

Роуз и нейният брат с изоставащо развитие израстват в Колорадо. Нейната страст са автомобили, двигатели, отвертки и гаечни ключове. "Хората често ме питат - не искам ли бъда нормална? Но аз не знам как иначе! Това е нормалното за мен. "

 

Ще бъда на скейтборд

 

В училището се опитали да я принудят да ходи с изкуствени крака, припомня си тя. "Училището - това е кошмар. Всички се опитват да те вместят в един стандарт и външен вид, и ме принудиха да ходя на грозни фалшиви крака. В 9-и клас търпението ми свърши и аз реших да бъда себе си. Пристигнах на скейтборд на училище, качих се на един стол, всички ученици бяха втренчени в мен. Бях ужасно горда, че съм се осмелила да направя това. Тогава учителката дойде и попита:

 

– Роуз, нищо ли не си забравила?
– Не, написала съм си домашното! – и се приготвих да го предам.
– Не, нещо не е както трябва, не ти достига височина!

Заведоха ме при директора, защото отказвах да нося изкуствените крака. После извикаха родителите ми. Училищната администрация разбра, че съм упорита и родителите ми са на моя страна и ме подкрепят. И така ми разрешиха да се придвижвам със скейт, а не с фалшивите ми крака." Когато Роуз е на 16 години, баща й купил кола и я приспособили да се управлява изцяло ръчно.

"Той падна пред мен на колене"

 

 

imageРоуз се запознала с бъдещият си мъж Дейв Сигинс на работа. Дейвид работил в магазина за авточасти, а Роуз – в автосервиза. Отначало те дълго разговаряли по телефона, шегували се и си разменяли комплименти. Познавали се само по глас.

„Веднъж по работа трябваше да отида в магазина за авточасти, където работеше Дейв. Аз се приближих към касата на продавача и се обърнах към него. Обясних какво ми е нужно и той ми помогна. Помислих си, че гласът му ми е познат. Продавачът излезе от своето място, седна пред мен, за да бъде на моята височина – така разговаряхме и разговорът се получи. Той нито веднъж не погледна на мен така, както правеха другите – суетят се и разпитват обикновено, опитвайки се да разберат какво ми е. Общуваше с човека в мен. Когато работният ден свърши, той ме покани на кафе. Разбира се, аз се съгласих!"

Роуз била впечатлена от държанието на Дейв. Той бил повече от приятел за нея, но тя, въпреки че безкрайно го харесала, не направила първата крачка за тяхното сближаване. А той не направил просто крачка, направил й предложение в ефира на националната телевизия. Тя само се надявала на предложение, съвсем не очаквала то да се случи в телевизионен ефир. Дейв разказва: „Никой не ме е питал – защо си с нея, какво намери в нея? Не са ме питали – нима не можеш да намериш за себе си никой по-добър? Нямаше такива въпроси. Когато запознах Роуз с мама, говорихме така:

– Как ще се справиш?
– С какво?
– С нейната непълноценност?
– А какво й е на нея?
– Но тя няма крака!
– Да, и трябва ли да обърна внимание на тази подробност?"

"Когато решихме да се оженим, аз се пошегувах, че тя няма да избяга от венчилото, защото няма с какво", смее се Дейв. Роуз също си спомня: „Аз не мечтаех за прекрасен принц, който да ме отведе на белия си кон, за да заживеем в огромен замък, да имаме прекрасни деца... Да, смятах, че може би ще се омъжа, но не знам как ще се случи, защото съм с такъв голям проблем... Смятах, че ще се намери човек и за мен, че някой ще ме хареса...". Сред най-сериозните проблеми е нетактичността на околните. „Хората се взират по ужасен начин. Държат се изплашено, пазят децата да не ме видят такава, каквато съм".

Дейв и Роуз сe женят. Роуз облякла бяла блузка, а баща й носел булчинския букет. Родителите й плачели от щастие.

„С това заболяване все още никой не е раждал!"

 

Роуз разбира, че е бременна. Обясняват й, че никоя жена с нейното заболяване не е раждала. И тя ще трябва да се превърне в пионер, или да умре. "Ние винаги сме искали деца. Но ме беше страх да отида на лекар, страхувах се от лекарската забрана да поемам рискове. А майка ми, която е много религиозна, винаги казваше: "Ако Бог иска – той може да даде дете и да го опази!".

Лекарите се страхували да поемат случая на Роуз за свой и много от тях се стараели да я уговорят да направи аборт. Не било ясно дали детето, което чакала, ще се роди здраво или с малформации. Роуз решила да поговори за това с мъжа си. Той й казал:

– Какво може да бъде най-зле? Ако детето няма ръце, крака, или ако не може да мисли само, ти ще прекъснеш ли бременността?
– Не! Това е жив човек, той расте вътре в мен. Детето е част от мен. Ако Бог е пожелал да родя този малък човек, така и ще направя. Ще направя всичко, което зависи от мен.

Сега Роуз дори се учудва на така поставения въпрос: „Помислете, ако моята майка е имала проблеми с краката и й бяха казали – твоята дъщеря също ще има проблеми с краката, прекратете бременността... И мен днес нямаше да ме има".

Дълго лекарите общували с Роуз сякаш е от друга планета. Всички имали реакцията: „Вижте, и сега е ненормална, само бременност й липсва...". Единственият лекар, който се съгласил да наблюдава състоянието и бременността на Роуз, е доктор Волфсън. „Тази двойка и особено майката се е решила на бременност и жената принася в жертва своя живот, защото никой не знае какво би станало. Със сигурност не ми е известно някой да е правил нещо подобно като Роуз. Казах от самото начало, че тя може да умре", споделя лекарят.

Детето се ражда здраво. Роуз разказва: „Един ден, докато ми правиха ехографски преглед, лекарят ми изброи всички части от тялото на детето, които успява да различи. В един момент той произнесе думата „бедрена кост". Попитах дали краката на детето са нормални и лекарят каза, че всъщност бебето рита, и всички останали части от тялото му също са си на мястото! Бях толкова впечатлена от това – моето бебе е нормално! Предварително се подготвях да приема всяко дете на Бога – здраво или не".

 

Основният риск били белите дробове. Лекарят се страхува, че ако дихателната система на детето не работи добре, това би могло да повлияе зле и да увреди дихателната система на майката. Вторият проблем е цезаровото сечение. Детето е било разположено напречно, секциото трябва да се извърши през цялата кухина – както се е правило през ХІХ век. Майката на Роуз присъствала на раждането и Роуз строго й казала: „Ако има проблем и стане така, че има минимален шанс и трябва да се избира между моя и неговия живот – непременно избери детето. Мисли само за него!".

„Първо преброих пръстчетата на крачетата"

Секциото е изключително трудно, но в крайна сметка се ражда напълно здраво дете. Когато завели Роуз за първи път при бебето, тя не можела да повярва, че то е здраво: „Събудих се донякъде от страшната болка. И в този момент се сепнах: „Детето?!". Разтворих пелените, погледнах първо крачетата и започнах да броя пръстчетата. Преброих 10 пръстчета – да, синът ми е цял! Всичко е добре, всичко ще бъде добре! Дори не мислех, че ще имам деца, а здраво дете...

imageСега Люк е на 12 години. Постига големи успехи във футбола, краката му служат прекрасно и много се гордея с него. Освен това кара скейт отлично, разбира се, майка му го научи, кара и кънки. Прикрепи на маминия скейт кънки и помогна на мама да го кара..."

Майката е една за цял живот

 

След голямата радост семейството е застигнато от скръб. Когато Люк е още на две години, майката на Роуз била диагностицирана с рак в последен стадий. На нейните рамене се крепяло цялото семейство на Роуз – баща й бил с болестта на Алцхаймер, а брат й с тежко умствено разстройство. Майка й ръководела стопанството, поддържала всички. Нейната смърт била колосален удар. Роуз се премества в дома на семейството си след смъртта й. Сега тя се грижи за четиримата мъже – баща, съпруг, син и брат с психически увреждания. "Много хора питат - как да направя това или онова? Просто го направи! Мама вярваше, че Бог й е отредил тази сложна житейска задача – тя се бореше смело и приемаше изпитанията с открито лице. Винаги гледаше нагоре и благодареше. Имах нейния пример и си казвах - сега не мога да се откажа да продължа нейната работа. "

"Хората с увреждания често чувстват, че животът просто е нещо, което трябва да се приеме и изживее. И аз израснах с усещането, че никой не ти дължи нищо. Това е всичко, което имаш – така че смело! Ставай! Направи го! Потърси сила! Не сядай, не плачи, изобщо не потъвай в мисли колко е ужасно всичко. Да, дори когато изглежда непоносимо, помни, че има по-дълбок смисъл, засега не го виждаш, но има време... Бъди радостен! Спри да търсиш само отрицателното. Това са нещата, които съм опитала лично и така се справям.".

Когато Роуз се премества в бащиния си дом, Джим – нейният брат, не може да се примири с това завръщане. Неговото заболяване подхранва натрапчивата мисъл, че присъствието на нейното семейство го застрашава и ще го лиши от социалните помощи, които получава. Разбира се, не е така... Джим обаче напуска къщата и полицията го търси дълго. След като го намират, се налага възстановителна терапия в клиника. И малко след това, Роуз разбира, че очаква второто си дете...

 

Втора бременност

 

image"Втората ми бременност беше изключително трудна. Почти непрекъсната болка, кървене, затруднено дишане, сякаш цялото ми тяло се съпротивляваше... Прекарах няколко месеца на легло. Всичко около къщата трябваше да върши мъжа ми. Молех Бога: „Не искам да отхапя твърде голямо парче, Боже мой, прати ми отговор дали не тръгнах да нося повече, отколкото мога да понеса, помогни ми!" В същото време знаех, че щом съм стигнала до този етап, трябва да приема създалата се ситуация. Молитвата ми беше чута."

Когато на 11 януари 2006 г. се появява Сесилия, първоначално не диша. Роуз се опитва да й помогне в първите секунди инстинктивно, по различни начини, и след няколко опита малката най-сетне поема дъх. След като спасяват детето, лекарите започват да се грижат за майката. Отстраняват жлъчката и възпаления й апендикс. „Бях щастлива да чуя, че не съм боледувала от самата бременност и от проблеми при детето, а заради моите собствени органи! Изписаха ни и започна трудно време. Всичко ме болеше, движех се много трудно, все повече ме надвиваше депресията. Лежах безпомощна и дори не можех да взема малката, за да я нахраня – струваше ми се, че ще се разпадна на парчета".

„Ставай!"

image„Тогава сънувах мама. Тя беше много недоволна, че нищо не правя и така излишно се пазя: „Не те възпитавах така! Стани от леглото, започни да живееш и да изпълняваш своите задължения!". Младата жена се сепва и започва да се бори. Започва да се грижи за дъщеря си, да я храни и разхожда. „Бях много близо до смъртта. Опасността още не е отминала. Отново трябваше да избирам между смъртта и детето – и нямах право да се съмнявам!"

Година след това Роуз погребва баща си. „Трябваше да продължа живота от този момент, в който изглеждаше, че той свършва. Животът с бащиното семейство беше зад гърба ми. Пред мен стоеше въпросът – каква трябва да бъда сега, когато съвсем пораснах и детският период приключи завинаги".

Малките приятели

Роуз се съсредоточава над живота на своите деца. Притеснява се, че връстниците им могат да се надсмиват заради нейната болест.image „Децата понякога са жестоки". Тя започва да се запознава с техните приятели и да им разказва как е живяла и какво й се е случило. Обяснявала им надълго как ходи и защо е напълно обикновена и нормална майка. (Ако някой може да си представи как възрастна жена води успешно зрели беседи с петгодишни хлапета на толкова сериозни теми...). Роуз е свикнала с постоянното внимание и изумление. Тя може да разчупва ледовете. Признава, че не й е лесно винаги да бъде силна и да изслушва търпеливо всички въпроси, да изтърпи любопитството и незрелите реакции.

Нейните ръце отслабват постепенно. „Ръцете не са приспособени за ходене. С възрастта ми е все по-трудно да ходя на ръце. Ставите се натоварват извънредно". Все пак Роуз става всяка сутрин, за да благодари на Бога и да продължи да живее.

Защо ли сме решили, че знаем какво е красотата? Кой знае защо много хора мислят, че красотата е 90-60-90 и вярваме в това. Колко красота има вътре в нас! Как можем да станем красиви отвътре? Такива, че другите да намират смисъл да живеят, когато ви срещнат... Роуз съумя да направи всички, до които се докосва, красиви и силни. Има и други като нея... I www.pravmir.ru

(По материали на предаването Extraordinary People (2005, UK) и страницата на Роуз Сигинс във фейсбук)

Превод: Дария Захариева





Гласувай:
11



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: iliada
Категория: Хоби
Прочетен: 5234227
Постинги: 6051
Коментари: 27723
Гласове: 78976
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. 1
2. 1
3. 1
4. 1
5. 1
6. 6.1
7. 11111