Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.03.2013 09:25 - Феноменът дежа вю
Автор: iliada Категория: Хоби   
Прочетен: 6512 Коментари: 12 Гласове:
19

Последна промяна: 30.03.2013 10:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image Почти всеки един човек поне веднъж е преживявал явлението наречено дежа вю. С този израз, който означава вече видяно, се характеризира ситуация, в която всичко се повтаря,

Човек може да се закълне, че вече е бил на някое място и то му е познато, макар никога преди да не е стъпвал там или че знае предварително за кратък отрязък време какво ще се случи, защото вече сякаш го е преживял веднъж.

Това са различни видове илюзии, когато сме напълно убедени, че вече сме били преди на някое напълно непознато място или сме преживявали някое събитие.

image

 

Дори понякога, когато се случва нещо определено, вие знаете какво точно ще последва, кой какво ще каже и дори какво ще направи някой спрямо вашите действия.

 

Парапсихолозите ще кажат, че, това е част от някой наш минал живот. Според йогите това са преживяни по-рано емоции, а повечето учени просто ще вдигнат рамене.

Някои смятат дежа вю за емоционална реакция на събития, които си приличат - нещо като кратки прещраквания на мозъка, които преди разполагането на спомените в съзнанието, ги изпращат към паметта.

Мимолетната природа на дежа вю, прави това явление толкова трудно за изучаване, колкото и опитите да бъде изследвано тайнството на задгробния живот.

При някои хора това преживяване се случва по-често, отколкото при останалите, затова специалистите насочват своите изследвания към мозъка точно на такива хора.

Не е ясно обаче дали това всъщност не е някаква шега на подсъзнанието, което сякаш кара човек да вижда в бъдещето – само че не в далечното бъдеще, а с няколко секунди или минути преднина.

Копирано Нета!






Гласувай:
23



1. comfy - Привет, Илиана!
30.03.2013 13:22
Ако имаш време, прочети "137 секунди" на Станислав Лем.

;) **

к.к.
цитирай
2. stela50 - Колко тайнства крие природата ... хипотези, предположения ...
30.03.2013 13:25
А може би наистина сме били някъде, с някого ... знае ли се.
...Мимолетната природа на дежа вю, прави това
явление толкова трудно за изучаване, колкото
и опитите да бъде изследвано тайнството на задгробния живот...
Хубав пост, Иля ... Поздрави !
цитирай
3. iliada - Непременно,Кирил!:)
30.03.2013 16:42
comfy написа:
Ако имаш време, прочети "137 секунди" на Станислав Лем.

;) **

к.к.

Мерси!
цитирай
4. iliada - Случва ми се ,та затова реших да споделя,Таня:)
30.03.2013 16:43
stela50 написа:
А може би наистина сме били някъде, с някого ... знае ли се.
...Мимолетната природа на дежа вю, прави това
явление толкова трудно за изучаване, колкото
и опитите да бъде изследвано тайнството на задгробния живот...
Хубав пост, Иля ... Поздрави !

цитирай
5. makont - Здравей Илианка,
30.03.2013 16:54
при мен често се случва в сънищата, място, където почти съм сигурна, че съм била и насън се чувством в свои води. Странни са пътищата на проблясъците на нашето съзнание. Слънчев уикенд и много настроение!
цитирай
6. iliada - Мисля ,че сънищата са нещо различно,makont!
30.03.2013 17:01
написа:
при мен често се случва в сънищата, място, където почти съм сигурна, че съм била и насън се чувством в свои води. Странни са пътищата на проблясъците на нашето съзнание. Слънчев уикенд и много настроение!

Тук става въпрос за нещо което се случва наяве и е доста странно ,поне за мен)
цитирай
7. mamas - Поздрави!
30.03.2013 17:50
Странно е, да. И на мен ми се е случвало.
цитирай
8. iliada - :)
30.03.2013 18:35
mamas написа:
Странно е, да. И на мен ми се е случвало.

цитирай
9. pin777 - Имах сън преди време, който се случи на следващия ден.
30.03.2013 19:32
Едно към едно , не да сънувам всичко което се случва през следващия дена , а определен момент. Да кажем 10 - 15 мин . Ситуация , видях я в съня си. Видях един пътен знак и после хората около мен...
цитирай
10. iliada - Нещо не се разбира явно- ДЕЖА ВЮ НЕ Е СЪН!:)
30.03.2013 21:12
написа:
Едно към едно , не да сънувам всичко което се случва през следващия дена , а определен момент. Да кажем 10 - 15 мин . Ситуация , видях я в съня си. Видях един пътен знак и после хората около мен...

цитирай
11. skarif - Според мен, има различни видове ...
30.03.2013 21:48
Според мен, има различни видове дежа вю. При един от видовете на човек му се струва, че познава някого отпреди, без да го е срещал в настоящия си живот. При друг, от тях се повтарят състояния, чувства, фрази. При трети е като попадане в капан, който вид филмът "Матрицата" нарича "грешка в системата"- бъг, който е знак, че някой си играе с антената ви, така да се каже...
цитирай
12. iliada - Интереснен коментар,skarif!
30.03.2013 22:31
f написа:
Според мен, има различни видове дежа вю. При един от видовете на човек му се струва, че познава някого отпреди, без да го е срещал в настоящия си живот. При друг от тях се повтарят състояния, чувства, фрази. При трети е като попадане в капан, който вид филмът "Матрицата" нарича "грешка в системата"- бъг, които са знак, че някой си играе с антената ви, така да се каже...

Благодаря ти!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: iliada
Категория: Хоби
Прочетен: 5236626
Постинги: 6051
Коментари: 27723
Гласове: 78976
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. 1
2. 1
3. 1
4. 1
5. 1
6. 6.1
7. 11111