Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.08.2012 01:42 - И нещо за най-старото метро в света
Автор: iliada Категория: Хоби   
Прочетен: 1150 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Обратно към блога | Предишен постинг | Следващ постинг 10.01 08:23 - Hа 10 януари 1863 г. е открита първата линия на най-старото метро в света. Автор: iliada Категория: Хоби   image
Прочетен: 785 Коментари: 3 Гласове: 14
Последна промяна: 10.01 15:31
image image

 image

 

 

10-ти януари 1863 година

408 km

11 линии, 268 станции

На днешната дата през 1863 г. е открита първата линия на Лондонското метро — първото в света метро.Първата метро-линия  построена в
Лондон през 1863 година  е била малко по-дълга от 5 километра. Първоначално композициите в него са били теглени от парен локомотив, който изпълвал с черен дим тунелите в следствие на не добра вентилация.Вагоните  пък били без прозорци. По-късно, през 1890 година, в Лондонското метро е била построена и първата електрическа линия. През 1891 година подобно съоръжение е било построено и в Глазгоу, Шотландия.

 

Лондонски метрополитен е система от линии от метрото на град Лондон, Великобритания. Съчетавайки наземни и подземни линии, лондонския метрополитен е най-стария и един от най-големите в света.

Лондончани наричат метрото Underground (подземен) или Tube (тръба), заради формата на повечето подземни тунели.

 

image

 

В средата на XIX век, Лондон бил най-големият град в света с над 2,5 млн. души население, и площ над 100 kmІ. Улиците били тесни и почти непрекъснато задръстени от конски впрягове - основно превозно средство в тези години.

В околностите на града имало отлично развита железопътна мрежа, но влаковете не можели да влизат навътре в Лондон.

Най-добрият начин да се подобри транспортът би бил да се вкарат влаковете под земята. Но как да стане това? Първоначалната идея била, да се прокарат канали с необходимата дълбочина, които след това да се затворят и така да се получат тунели. Идеята била отлична и работата започва.

През 1865 г. собствениците на метрото купуват първия тунел под река Темза, построен през 1843 г. от сър Марк Брюнел, за да бъде продължена линията. Само 4 години след пуска на метрото с него вече се придвижват по 40 000 души на ден. Стремително се разширяват и други линии, което през 1884 г. свързва гара „Централ“ с метрото.

Появява се първият проблем. По това време локомотивите се захранват с дърва и въглища, а от комините излизало огромно количество пушек, който би бил задушил пътниците. Проблемът е решен със създаването на специален резервоар за пушек, намиращ се веднага след локомотива. Оказало се, че резервоарите се пълнят много бързо и трябва да бъдат изпразвани периодично. Строителите отворили шахти, през които локомотивите изпразвали резервоарите, а тези шахти хитро били замаскирани като къщи, но без покрив. Това става голямо неудобство с разширяване на линията.

През 1900 г. лондонското метро започва да се електрифицира, благодарение на американския бизнесмен Чарлз Йеркс, който прави това в Чикаго, а по-късно се използва в Лондон. Започват да се поставят още две релси, заедно с първите две, по които тече 650 V електричество, което чрез токоприемник преминава в мотрисата и задвижва електродвигатели. Така освен чисто, метрото станало и сравнително безшумно и многократно по-бързо. В началото пътниците били ужасени от безшумно приближаващите се машини, но скоро свикнали.

За да захранват с електричество метрото, собствениците решават да предприемат нова решителна крачка, създавайки най-голямата електроцентрала в света, която нарекли „Lots Road Power Station“. Построена на брега на Темза, електроцентралата добивала електроенергия с помощта на парни турбини, които задвижвали мощни генератори.

 

С увеличаване на дълбочината на тунелите (по 30-40 метра), достъпът до пероните ставал по-труден за гражданите. Собствениците решават да изградят асансьори, но те били много малки и бавни. Тогава британците приемат друго американско изобретение - ескалаторът.

За съжаление на управата на метрото, в началото лондончани отказвали категорично да се качват на ескалаторите, смятайки ги за опасни и ненадежни. Управата се принудила да наеме инвалид, който по цял ден да се вози на ескалаторите, и така да убеди гражданите, че са безопасни. За съжаление, след почти половин век, точно ескалаторите ще бъдат причина за един  от най-големите скандали.
image image
Дейли Мейл   Някои от пътниците гледат със зяпнали усти голотиите в метрото. Четирима пътници слисаха лондонското метро с това, че се возиха, както майка ги е родила. Двете двойки мъже и жени извършиха най-обикновено пътуване от домовете си до работните им места, без да показват, че в това има нещо странно. "Голото" пътуване се оказа рекламна кампания на нов документален сериал, който тръгва по една от британските телевизии. Поредицата е озаглавена "Голият офис" и е посветена на подобряването на резултатите в работата на търговските компании.
Специалистите смятат, че пътуването в метрото без дрехи е сериозно изпитание за психиката, което може да помогне на служителите във фирмите по-лесно да преодолеят стреса на работното място.

19.05.2010  ,Монитор

Копирано Нета!








  Нагоре
 

  Гласувай:   14   0  


Следващ постинг Предишен постинг
Хороскоп на древните гърци -Месец на бог Хефест – 24.09 - 23.10 Кръвна група АВ (комплектност) Коментари



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: iliada
Категория: Хоби
Прочетен: 5236407
Постинги: 6051
Коментари: 27723
Гласове: 78976
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. 1
2. 1
3. 1
4. 1
5. 1
6. 6.1
7. 11111