Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2017 16:37 - Нахитря тоя народ...
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 9187 Коментари: 4 Гласове:
12

Последна промяна: 11.09.2017 19:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
Нахитря тоз народ, брейййй! Изтарикати се много. Лесно им дойде на младите без брак да живеят. Абе, чоджум, кога го е имало това нещо. Живеят си, деца раждат и хич не им дреме, че не били подписали. Остарели били тез истории, сега традициите не били, каквото бяха. Скъпо било да вдигаш сватба. Ами после, като дойде ред да се развеждаш? Пак разправии,  адвокати...пари...Ми имущество да делиш!? Ей, нахитря народът, не ти е работа. 

Пък как ми се ходи на сватба! Вече десет години се надявам. Я някоя приятелка  да се излъже, я братовчед, я по далечен роднина. Ама не, та не! Заинатили са се и не предприемат никакви мерки. Траят си бе! Траят сиии... Ама аз не изтрайвам. Викам на наш Владо: "Ти що не се жениш, бре? Виж 30 кога ги стигна и ги хвърли зад гърба си. Майка ти и баща ти тъй с отворени очи ще си идат, ни на снаха, ни на внучета порадвали се." А той:
 "Днешните жени не се гледат с 500 лева заплата. Не щат при свекър и свекърва. Отде жилище? Ще се оженим и де ще ходим?"
Брееей, не щели ?! Ми ний как се прежалвахме. С двеста лева заплата - и ток, и деца, и свекърва сладко да ти хортува. Ма то нащ"о друго ще да е било. Любов и възпитание. Християнски добродетели. Архаизми някакви. 
Лелин Данчо и той. 35 чукна. Доктор стана, все разни ловни дружинки, джипове, барбекюта. Па мадами, мадами. Не ти е работа. Една от друга по-засукани. Викам му: 

"Айде, Данчо! Ти барем пари имаш. Дигай една сватба, че краката ми хоро да изтропат, да ми се зарадва сърцето." А той:
"Ти остави парите, како,  ми жените не са стока. Много лесни станаха и много пият. Как да взема някоя, като от мен повече смуче."
Бреееййй, да му се не види. Той пък - жените не били вече стока, щот" мъжете сигур са по- стока. 

Наша Пепа и тя. Кариера гони. Жилище има, кола кара последен модел. Ма да рачи да се задоми - не. Думам й:
"Пепе, лели, време ти е, чедо. То мъжете по могат да отлагат, ама една жена направи ли 30, трябва вече къща да гради, деца да дундурка, мъж да посреща и изпраща."
А тя :
"Ти чуваш ли се, ма лельо? Какъв ще е този мъж, дето ще взима от мене повече. Да ме върже вкъщи. И да го търпя, и мръсните му чорапи и гащи да пера. И да си разваля вида с някоя бременност... Не, благодаря. Добре съм си така." 

Та дотам. Навсякъде на камък ударих. Нахитря този народ, брей, само как се изчалъми. 

Лесно им дойде тъй да живеят. А как ми се играе едно булчинско хоро, как ми се рипа. Мойте деца ще трябва да почакам, дано тогава традициите са това, което трябва да бъдат. Ще потрая. :)


* разказчето е писано през 2006 година. Оттогава съм изтропала две сватби...И на толкова благодарим! 




Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - Сладурана!
11.09.2017 20:37
Остави младите кой както иска, тъй да живее!
цитирай
2. vedrina - !!!
12.09.2017 14:11
Хубаво желание, - вече играем само на сватба, къде другаде..., тук има ли стихове или само разкази...?!!!
цитирай
3. venercheto - :)
14.09.2017 00:08
Така е, всеки живял така иска да предаде нататък. Ама нямааааа :D
цитирай
4. inel379 - Има си крушка опашка!:)
11.10.2017 10:27
Свежи мераци за нрави окъснели.
Изначалъмихме се всички за какво ли не.
Право куме та в очи.:)
Къде ли е предела...:)
Здравето!!!
Смехът е здраве!
Благодаря за свежото творение, Мартичка!:)
Усмевки от мен!:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5776743
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55654
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031